2016. augusztus 22., hétfő

Madártej ízű torta

Anyukám születésnapjára készült ez az igazán mennyei torta, mindenki imádta, majdnem sikerült összeveszni rajta, hogy ki kapja az utolsó szeletet ;) Az eredeti receptet itt találtam, de néhány módosítást végeztem rajta, mert tutira szerettem volna menni, hogy a krém nem fog folyni, kicsit remegős lett így is a végeredmény, de valószínűleg azért, mert én végül kifelejtettem a 2 ek lisztet ;)


Hozzávalók: (24 cm-es tortaformához)

Piskóta:
8 tojás fehérje
6 ek cukor
8 ek liszt
2 tk sütőpor
1 csipet só

Krém:
8 tojás sárgája
1 cs vaníliás pudingpor
1 cs zseletinfix (főzés nélküli)
150 g cukor
1 kk vaníliaaroma
1 csipet só
7 dl tej
200 g vaj
2 ek liszt

Dekoráció:
2 dl Hulala
1 ek cukor

Elkészítés:
 
A piskótához a liszthez kevertem a sütőport és a sót. A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd ebbe forgattam bele a lsiztes keveréket, óvatosan, hogy ne törjön össze túlzottan a hab, de liszt csomók se maradjanak benne. A sütőforma aljára sütőpapír került, de az oldalát nem vajaztam ki, de a tésztamasszát kicsit a peremen felfúztam, hogy könnyebben tudjon megemelkedni. 180 fokon kb 40 percig sütöttem (tűpróba). A sütőből kivéve kihűtöttem, a perem mellett körbevágtam, így vettem ki a formából. A szobahőmérsékletű tésztát 3 részbe vágtam.
 
A krémhez az 5 dl tejet felmelegítettem, maradék tejhez hozzáadtam a tojások sárgáját, a vaníliás pudingport és a lisztet is. A meleg tejhez hozzácsorgattam a tojásos keveréket és tű fölött jó sűrűre főztem, folyamatosan kvergetve. Mikor jónak láttam levettem a tűzről és langyosra hűtöttem, alkalmanként kicsit átkevertem, hogy ne bőrösödjön meg. A puha margarint a porcukorral habosítottam, majd hozzáadtam a nagyjából kihűlt kérmhez a zseletinfix-el együtt.
 
A piskóta egyik lapját egy tányérra tettem, visszahelyztem rá a forma oldalát és rákanalaztam a kész krém majdnem felét, erre helyeztem a  következő lapot, majd a krém másik felét, de nem mindet, hogy a tetejére is maradjon egy kicsi, végül befedtem a 3. lappal és a maradék krémmel. Néhány órára hűtőbe tesszük, de a legjobb, ha egész éjszakára. Ekkor késsel ismét körbevágjuk a perem mellett és csak utána emeljük le a tortaformát róla.

A tetejét hatalmas habgaluskákkal díszítettem, amit a cukorral felvert hulalából állítottam össze két kanál segítségével, csak így rusztikusan, hogy a végeredmény minél jobban emlékeztessen egy nagy tál madártejre. A maradék habot pedig az oldalára kentem.

Akinek megjött a kedve egy kis régimódi madártejhez, nálam talál hozzá receptet is ;)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és igen finom lehetett! Édesanyádnak utólag is mindet jót és szépet kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Várom az új csodákat. Játék van nálam. esetleg oda készíthetnél valamit.:)
    http://korsocska.blogspot.hu/2016/12/21-szakacsmustra-kiiras.html

    VálaszTörlés
  3. Kedves tőled, hogy gondoltál rám, de sajnos mostanában egyáltalán nem volt szabadidőm és januárig egészen biztosan nem is lesz...

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Átfutottam az oldalad és úgy gondoltam érdekelhet téged is egy oldal, ahol mindig felpakoljuk az akciókat, ha van időd nézd meg! puszi! :)
    https://www.ujsagomat.hu/penny-market

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...