2013. augusztus 22., csütörtök

Vaníliás tejbegríz

Pé tejbegrízt rendelt, így jó feleség módjára el is készítettem neki, de nem ám akárhogyan, hanem vaníliásan. Az eredeti ötletet itt találtam, nagyon megtetszett, hogy nem a hagyományos módon lett megálmodva az ízvilága.
 

Hozzávalók:
- 1 liter tej
- 6 púpos ek búzadara
- 1 csomag vaníliapuding (főzős)
- 6 ek cukor
- 1 csomag bourbon vaníliás cukor
- 1 csipet só

Elkészítés:
A tejet feltesszük főni a búzadarával és a sóval, cukorral, meg a vaníliás cukorral együtt. Folyamatos kevergetés mellett addig főzzük míg a dara puhulni nem kezd és el nem kezd besűrűsödni. Ekkor hozzáadjuk a vanílisápudingport, amit egy- két evőkanál tejjel simára kevertünk, vigyázzunk ekkor már nagyon hamar a megfelelő állagúra fog sűrűsödni a gríz. Vegyük le a tűzről és egy kevés hűlés után öntsük poharakba. Hidegen, meggydzsemmel és fahéjjal kínáljuk, hűtőben tároljuk. Remek desszert :)

4 megjegyzés:

  1. Szeretem én is nagyon - nagyon - nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Na ezt a kicsi fiam nagyon díjazná:-) el is készítem neki! Köszi:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...