2013. szeptember 6., péntek

Borsófőzelék

Nagyon szeretem a borsófőzeléket, de szeretem, ha változatosabb az ízvilága, ezért kerestem egy nem feltétlenül szokványos receptet és ezt találtam. Az alapanyagokat nem módosítottam a főzés metódusán változtattam csak keveset. Nekünk nagyon bejött, nálam legközelebb is így fog készülni ;)


Hozzávalók: (3 személyre)
- 350 g borsó
- 1 babérlevél
- 4 ek liszt
- 5 dl víz
- 5 dl húsleves alaplé
- 1 kis pohár tejföl
- 0,5 dl főzőtejszín
- só, bors, szerecsendió, pirospaprika
- petrezselyemzöld
- 1 fej vöröshegyma
- 2 gerezd fokhagyma
- fél ek vegeta
- 2 ek olivaolaj

Elkészítés:
A hagymát kockákra vágjuk és olajon üvegesre pirítjuk, ekkor adjuk hozzá az áttört fokhagymát és őrült pirospaprikát, meg a liszt felét, amit kicsit megfuttatunk. Majd jöhet rá a borsó, a vízzel higított alaplé, sózzuk, borsozzuk, meg a szrecsendiót is hozzáadjuk. Addig főzzük míg a borsó meg nem puhul. Ezalatt a tejfölt a tejszínnel és a maradék liszttel csomómentesre keverjük. Mikor a borsó már puha a levéből hozzáadunk a tejfölös keverékhez és simára keverjük vele, amit így adunk hozzá a meleg főzethez. Addig rotyogtatjuk így együtt, míg a megfelelő sűrűségűvé nem válik. Tükörtojással vagy sült virslivel kínálhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...