2013. augusztus 29., csütörtök

Paradicsomos húsgombócok olaszosan

A gombalevesem mellé kerestem valami könnyű főfogást és ekkor jött az ötlet, hogy legyen valami tészta és mivel rengeteg paradicsomot kaptunk Anyosomék kertjéből, így adta magát a húsgombóc. A receptet még Chefviki-től mentettem le és most ki is próbáltam. Nagyon finom volt, csak apró módosításokat hajtottam végre a recepten. Ráadásul a Juditkánál nyert tányéromat is ki tudtam hozzá próbálni ;)


Hozzávalók: (4 személyre)

Szószhoz:
- 2 óriási bikaszín paradicsom
- friss bazsalikom és oregánó a kiskertből
- só, bors
- 1 fej vöröshagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 ek olivaolaj
- 1 ek cukor (elhagyható)

Húsgolyókhoz:
- fél kg darált sertés hús
- só, bors
- majoranna
- 1 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma

- reszelt trappista sajt

- fél kg tészta

Elkészítés:
A hagymákat és a fűszernövényeket apró kockákra vágjuk. Forrásban lévő vízbe dobjuk a paradicsomokat, melyeknek a bőrén ejtettünk egy X alakú bevágást, csak 2 percig hagyjuk benne, utána gyorsan kivéve kézzel meg tudjuk pucolni, utána szintén kockákra vágjuk. A szószhoz a vöröshagymát az olajon megpirítjuk, majd mikor már üveges jöhet rá a bazsalikom, oregánó és a fokhagyma is, ezeket csak kis ideig megfuttatjuk, ne égessük el, mert megkeseredik! Ekkor jöhet rá a paradicsom, só, bors, és a cukor, ha kell egy- két dl vízzel hígíthajuk, így fűzünk belőle egy kellemesen sűrű és kicsit darabos szószt. A húsgolyó alapanyagait egy tálba öntjük és kézzel összedolgozzuk, majd diónyi golyókat formázunk. Én egy sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam fel őket és 250 fokos hőlégkeveréses sütőben kb 20 perc alatt megsütöttem őket, félidőben pedig megfordítottam mindet, így a saját zsírjukban pirultak meg. Mikor a szósz már jó, akkor jöhetnek bele a kész gombócok is, így még pár percig hagyjuk rotyogni. A tésztát lobogó sós vízben a leírás szerint megfőzzük, majd leszűrjük és hideg vízzel átöblítjük. Tálalásnál a tésztára szedünk a szószból és a gombócokból, majd meghintjük reszelt sajttal. Frissítően finom, laktató és mutatós főfogás! :D

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...