2013. május 13., hétfő

Vakondtúrás torta

Az archivumaim között pakolászva botlottam bele az alábbi fotókba, gondoltam megmutatom, hátha más is kedvet kap hozzá. Látható, hogy kétszer is elkészítettem ezt a finomságot, egyszer barátnőm születésnapjára, utána hamar megismételtem Pé- nek is. A receptet Praktikák sok gyerekhez- től hoztam.
 
A vakondot jelen esetben vásároltam.

Hozzávalók:
 
Tésztához:
5 tojás
4 ek kristálycukor
1 dl olivaolaj
5 ek liszt
2 ek keserű kakaópor
1 cs sütőpor
1 késhegynyi só

Töltelékhez:
3 banán
5 dl habtejszín
1 cs Zselatin fix
2 ek porcukor
4 ek reszelt étcsoki
 
Díszítéshez:
 marcipán vakond vagy gumicukor kukacok
 
Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 fokosra. Egy 26 centi átmérőjű kerek tortaformát kibélelünk sütőpapírral. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáöntjük az olajat, sót, a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet - kanalanként. A tortaforma alját sütőpapírral kibéleljük, az oldalát pedig margarinnal megkenjük, és 180 fokos előmelegített sütőben 30 perc alatt tűpróbáig sütjük. Kihűtjük a piskótát, ekkor kikaparjuk egy evőkanál segítségével úgy, hogy a tészta oldala és alja vékony peremként megmaradjon. A kiszedegetett morzsákat félrerakjuk.
A tejszínt a Zselatinfix- szel felverjük, vigyázva, nehogy túlverjük, majd hozzáforgatjuk a porcukrot és a reszelt csokit is. A tortalap belsejét kirakjuk felkarikázott banánszeletekkel, erre jön a felvert hab kúp alakban, végül ráhalmozzuk a morzsát, úgy hogy a krém ne látszódjon. Feldísztjük, majd néhány órára berakjuk a hűtőbe pihenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...