2013. május 9., csütörtök

Citromos mini kuglófok

Ezt a szilikonos sütiformát még talán a Lidl- ben vettem annó (pár éve), mert akkoriban épp kuglóf mániás korszakomban voltam és úgy gondoltam, hogy ilyen mini formákra nekem feltétlenül szükségem van :D, íme egy jó példa a használatára.
 

Hozzávalók: (12 db)
- 15 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 1 ek frissen facsart citromlé
- 8 dkg margarin
- fél csomag sütőpor
- 1 citrom reszelt héja
- 2 tojás
- 1,5 dl citromos joghurt
- késhegynyi só

Elkészítés:
A margarint és a cukrot alaposan habosra keverjük, hozzáadjuk az egész tojásokat, a citrom héját és a sót is, majd összeforgatjuk. A sütöport összekeverjük a liszttel és a joghurttal felváltva, kanalanként adagolva a tojásos masszához, hogy csomómentesre tudjuk keverni. A formákba adagoljuk a tésztát, végül előmelegített sütöben 200 fokon 20 perc alatt tűpróbáig sütjük őket, míg szép aranybarnák nem lesznek.
 
Az eredeti receptet Sütis nénénél találtam.

2 megjegyzés:

  1. Üdítően finom lehet a citromlével és a joghurttal a tésztájában! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az volt, hamar el is fogyott mind a 12, pedig csak ketten voltunk rá :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...