2014. november 12., szerda

Ízes csirke sütőtökös pürével

No ez a finomság úgy keletkezett, hogy mindent, amit találtam és összeillőnek éreztem egy edénybe halmoztam, majd magára hagytam alacsony lángon, meglátjuk mi lesz belőle alapon. Annyira jól sikerült, hogy hamarosan újra készítem, mert imádtuk, de tényleg!


Hozzávalók: (2 személyre)
- egy  egész csirkemell kicsontozva, 4 részre vágva
- 4 szem közepes krumpli meghámozva nagyobb kockákra vágva
- 2 szál sárgarépa megtisztítva nagyobb darabokra vágva
- 1 vöröshagyma félbe, majd ujjnyi darabokra vágva
- 2 fokhagyma ketté vágva
- egy közepes sütőtök harmada megpucolva, kimagozva és nagyobb darabokra vágva
- só, bors
- néhány zsálya levél
- víz
- 3 kk kókuszolaj

Elkészítés:
Egy lábasba halmozzuk az alapanyagokat a következő sorrendben: legalulra jön a zsír, rá a krumpli és répadarabok, erre fektetjüka  csirkemelleket, végül beborítjuk a sütőtökkel. Az egészet megszórjuk sóval, borssal, zsályával és félig felöntjük vízzel. Lefedjük és addig főzzük alacsony lángon míg a krumpli és a répa is meg nem puhul. Ekkor kiszedjük a husit, leszűrjuk a zöldségeket. A maradék levet felére forraljuk ez lesz a szószunk, ha kész visszatesszük bele a husikat. A zöldségeket villával összetörjük, csak úgy rusztikusan. Én egy kis friss őszi salátával tálaltam, amit anyósomék kertjéből kaptunk. Leírhatatlanul finom, ráadásul villámgyors és egyszerű, ki kell próbálni! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Kár, hogy a sütőtököt nem eszem meg. Nem lehetne mással helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Ha nem szereted a sütőtököt, akkor esetleg helyettesíthető több sárgarépával :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...