2014. június 26., csütörtök

Málnás sajttorta Szakácsmustrára

A mostani fordulót Dina ötlötte ki, miszerint süssünk/főzzünk Rachel Allen- től valami finomat és osszuk meg a tapasztalatainkat. Mivel meghosszabbította egy héttel a határidőt, így nekiláttam, receptekte nézegetni, hogy még én is beleférjek. Volt otthon fél kiló málnám, így ennek felhasználásának irányba indultam el. Az eredeti receptet, ami megfogott Csak a Puffin- nál találtam meg.
 
 
 
Hozzávalók: (24 cm- es tortaformához, én egy 20 és egy 10 cm- es tortaformába használtam fel)
Krémhez:
- 500 g krémsajt
- 120g málna
- 150 g cukor
- 1 kk vaníliaaroma
- 1 csipet só
- 4 tojás
 
Alaphoz:
- 175 g darált háztartási keksz
- 75 g vaj felolvasztva (én margarint használtam és kicsit többet raktam bele, mert túl száraznak találtam a végeredményt)
 
Tetejére:
- 60 g málna
 
Elkészítés:
A kekszdarát a margarinnal elkevertem, majd a sütőpapírral bélelt forma aljára nyomkodtam. A forma oldalát pedig margarinnal megkentem kicsit.
 
A tojsásokat a cukorral kézi mixer segítségével habosítom, eztán hozzáadom a krémsajtot és így keverem egyneművé.
 
A kekszes massza tetejére szórom a málnát, erre öntöm a krémsajtos keveréket. Alufóliával lefedtem és a 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. Így sütöm 30 percig, majd levéve a fóliát még 30 percig sütöttem, de már csak 160 fokon. Ha már nem remeg a közepe akkor kivesszük a sütőből. Ha kicsit kihűlt megdíszítjük a maradék málnaszemekkel. Hidegen fogyasszuk!
 
Igazán finom, de igencsak tömény sütemény, már egy szelet után teljesen eltelíti az embert.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta sütemény! Kaphatok egy szeletkét?

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Már csak virtuálisan tudok küldeni, hamar fogyott ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...