2013. december 30., hétfő

Karácsonyi rakott pulyka

Nálunk mindig készül pulyka karácsonykor, míg Pé gesztenyésen, addig én májasan szeretem, szóval kétféleképpen ízesítem. Köretként krumplipürét tálaltam hozzá.


Gesztenyés pulyka

Hozzávalók:
- fél kg szeletekre vágott pulykamell
- só, bors

Töltelékhez:
- 1 tömb édes gesztenyepüré (Pé így szereti, de lehet natúr is)
- só, bors, kakukkfű
- 1 fej vöröshagyma felkockázva
- 2 gerezd fokhagyma felkockázva
- 1 szelet puha kenyér apró darabokra csipkedve
- 1 tojás

- 6 szelet bacon

Elkészítés:
A töltelék hozzávalóit egy tálban kézzel összegyúrom. A hús szeleteket meghintem sóval és borssal. Egy őzgerinc formát sütőpapírral kibélelem és erre fektetem a bacon szeleteket, majd a hús szeletek felét is elrendezgetem rajta. A húsra jön az összes töltelék, végül befedem a maradék hússzeletekkel és a lelógó bacon szeleteket ráhajtogatom. Alufóliával lefedem és 45 percig 200 fokon sütöm, ekkor leveszem a fóliát és 15 percig még a nélkül is sütöm a tetejét, hogy meg tudjon kissé pirulni, végül a formából kifordítva a baconos felével felfelé is sütöm 15 percig, hogy kicsit ropogósabbá váljon. Kicsit állni hagyom és langyosan szeletelem.

Májas pulyka

Hozzávalók:
- fél kg szeletekre vágott pulykamell
- negyed adag narancsos májpástétom
- só, bors
- 6 szelet bacon

Elkészítés:
Hasonlóan járunk el, mint a gesztenyés pulyka esetében, csak a töltelék elkészítése különbözik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...