2013. június 21., péntek

Meggyes tündértorta

Muffint már rengetegszer sütöttem, de ez az első tündértortám. Vendégek jöttek hozzánk kisgyerekekkel és ezzel próbáltam elkápráztatni őket (sikerült), ráadásul így kipróbálhattam a nemrégiben szerzett szupi muffinállványomat is ;) Anyósomék fájáról kaptam meggyet, így ezt szerettem vona mindenképp elhasználni, nehogy megromoljon, még így is volt maradék azt lefagyasztottam. Eredeti recept innen.


Hozzávalók: (12 normál és 10 mini muffinhoz)

Tésztához:
- 48 szem meggy
- 30 szem keserűcsoki- csepp
- 15 dkg meggyes joghurt
- 1 csomag vaníliás cukor
- 25 dkg liszt
- 10 dkg  szobahőmérsékletű margarin
- 3 tojás
- 1 csipet só
- 1 csomag sütőpor

Krémhez: 2 tojásból készült fehércsoki krém.

Elkészítés:
A krémet elkészítjük és behűtjük.

A tésztához feltörjük a tojásokat és a cukorral, vanílisá cukorral, sóval habosra keverjük, majd kézi mixerrel hozzákeverjük a margarint is. A lisztet a sütőporral elkeverjük és átszitáljuk. A tojásos masszáshoz kanalanként felváltva hozzáadjuk a sütőporos lisztet és a joghurtot, míg egy szép egynemű masszát nem kapunk.

A muffinformákba muffinpapírokat helyezünk és a tésztával 3/4- éig töltjük. A mini muffinok tetejére darabonként 3 szem csokicseppet teszünk, a normál muffinok tetejére pedig 4 szem meggy kerül darabonként.

180 fokos előmelegített sütőben a normál muffinokat 30 perc alatt a miniket 20 perc alatt készre sütjük.

A kihűlt muffinok tetejére közvetlenül tálalás előtt habzsákból, csillagcsővel nyomjuk csinosan a krémet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...