2013. április 19., péntek

Medvehagymás krumplikrém- leves

Az ötletet egycsipet-nél láttam meg, de a magam feje után mentem :) Már annyit olvastam gasztroblogokon a medvehagymás ételekről, hogy épp itt volt az ideje, hogy én is megpróbálkozzam eggyel és mivel krémleves imádók vagyunk Pé- vel, így első kísérletnek ez kézenfekvőnek tűnt. Ráadásul friss, tavaszi hangulatom lett tőle.
 
 
 Hozzávalók:
- 1 nagy szál póréhagyma
- 1 csokor medvehagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 4 szem krumpli
- 1 l csirkehús-leves alaplé
- 3 dl víz
- olivaolaj
- 1,5 dl főzőtejszín
- só, bors, szerecsendió
 
Tálaláshoz:
- szárított zsemlekocka
 
Elkészítés:
A póréhagymát felkarikázom és az olivaolajon kicsit megpirítom. A krumplit meghámozom és kissebb kockákra vágom, hogy gyorsabban megpuhuljon, majd a hagymához adom és felöntöm a  húsleves lével, és ha kezd elfőni, akkor vízzel pótolom a levét. Sóval, szerecsendióval és frissen őrölt borssal ízesítem, majd ha a krumpli kész, akkor leveszem a lángot és beleszórom a korábban megmosott, leszárazott és felvágott medvahagymát, amit hagyok egy kicsit rottyanni, végül botmixerrel pépesítem. Ekkor öntök bele egy kis főzőtejszínt, ha újra átmelegedett a leves, akkor kész. Levesbetétnek szárított zsemlekockát kínálok hozzá.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...