2013. március 30., szombat

55. VKF - Répatorta

A VKF- et (Vigyázz, kész, főzz!), már az elejétől figyelem, bár eddig nem küldtem be receptet egyik fordulóra sem, de most hogy van blogom úgy gondoltam, hogy miért is ne, a húsvéti téma pedig pont kapóra jött. A feladványt Dublin felett az ég adta meg.
 
Holnap megyünk a hagyományos Húsvét vasárnapi, nagycsaládi összejövetelre, amire ezzel a finomsággal készültem.


 Hozzávalók:

Piskótához

3 tojás
25 dkg liszt
30 dkg cukor
2 cs bourbon vaníliás cukor
2 tk sütőpor
25 dkg reszelt alma (lecsöpögtetve)
25 dkg sárgarépa (lereszelve)
10 dkg kókuszreszelék
10 dkg dió (darált)
2 dl olívaolaj
2 dl tej
fél kk. őrölt fahéj

Díszítéshez

200 g fehércsokoládé
2 ek olívaolaj
2 ek habtejszín
fehér marcipán (1 szamos marcipán tömb)
zöld, piros és sárga ételfesték
 dióbél

Elkészítés:

Az egész tojásokat és a cukrot addig keverem, míg szépen kifehéredik. A lisztet a sütőporral összeforgatom, majd átszitálom és apránként hozzáadom a tojásos masszához, végül jöhet a többi hozzávalót is. A tésztát sütőpapírral kibélelt tortaformába öntjük és 180 fokos előmelegített sütőben 60 percig, tűpróbáig sütjük. Kivesszük a formából és hagyjuk kihűlni.
 
A fehér marcipánmasszát a megfelelő arányban szétválasztjuk és folyékony ételfestékkel megszínezzük. A színes marcipánokból kis répákat formázunk, majd berakjuk őket a hűtőbe, mivel a kézmelegtől felpuhultak.
 
A krémhez a csokoládét apró darabokra törjük és az olajjal, tejszínnel alacsony lángon folyamatos kevergetés mellett megolvasztjuk. Mikor szép folyós a csoki, akkor a torta tetejére kenjük, majd ha már kicsit kihűlt, de még nem szilárd, akkor felhelyezzük a csokiréteg tetejére a kis répa és dióbél díszeket is.

 
 

2 megjegyzés:

  1. szép lett! csinik a kis marcipán répák is rajta! :) A recept is jól hangzik, bár én se almát, se kókuszreszeléket nem raktam még az én répatortámba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Alma helyett én már próbáltam apró kockákra vágott ananászkonzervvel is, úgy is nagyon finom, legközelebb lehet, hogy majd banánnal fogom kipróbálni :) Enyhíti a répa ízét, ami különösen jól jön, ha olyanoknak sütjük, akik nem ettek még efféle édességet :P

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...