2015. január 19., hétfő

Izlandi hógolyó Blogkóstolóra

Márti ebben a fordulóban Gabi blogját sorsolta ki nekem, aminek nagyon örültem, mert kedvelem a receptjeit és most még alaposabban is elmélyülhettem bennük. Az egyik desszert már csak a  neve miatt is megfogott: izlandi hógolyó, fedőnevén mákos kekszgolyó ;) Remek vendégváró falat és nem a szokásos unalomig ismételt kakaós kekszgolyó ízvilága jön elő, hanem sokkal izgalmasabb annál! Nekünk nagyon bejött, szerintem nem most készült utoljára.


Hozzávalók:
- 200 g darált háztartási keksz
- 50 g darált mák
- 170 g porcukor
- 50 g kókuszreszelék (plusz még annyi amennyi a forgatáshoz kell majd)
- 1 narancs leve
- 1 dl meleg tej
- 100 g olvasztott margarin
- 1 kk vaníliaaroma

Elkészítés:
Minden hozzávalót egy edénybe öntünk és alaposan összedolgozzuk, megvárjuk míg szobahőmérsékletűre hűl.  Ha túl lágy kevés kókuszreszelékkel szilárdítjuk, ha túl kemény egy kis tejjel hígítjuk. Mikor jól formázható, akkor diónyi gömböket görgetünk belőle, amiket kókuszreszelékbe forgatunk. Így mehet a hűtőbe pihenni fogyasztásig.

4 megjegyzés:

  1. Ez aztán izgalmasnak tűnik! Viszem is a receptet :)

    VálaszTörlés
  2. Wow, örülök, hogy ízlett Nektek is. Nálam az egyik legjobb ízkombó az utóbbi időkből :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a receptet, már többször készült és most Pé kolléganőitől is kaptam megrendelést egy következő adagra ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...