2014. augusztus 6., szerda

Görögdinnye leves

Vendégeket vártunk egy igen párás meleg napon, így jött az ötlet, hogy valami könnyű és frissítő leves legyen az előétel, ennek köszönhetően született meg ez a finom hideg gyümölcsleves, ami villámgyors is egyben.
 
 
Hozzávalók: (5 személyre)
- 4 kg édes görögdinnye hús (kb)
- egy szál menta levelei
- csipet só
- 4 ek méz
- 1 dl vörösbor
- 2 késhegynyi gyömbér
- 1 dl víz
- 1 ek étkezési keményítő
 
Elkészítés:
Mi egy 6 kg- s dinnyét vettünk, méghozzá a sötétzöld héjú, magszegény fajtából, hogy ne kelljen magozni. Félbevágtuk és az egyik felének a húsát csak egyszerűen kikapartam egy lábasba, ehhez hozzáadtam a többi hozzávalót és alaposan összeturmixoltam. Így feltettem főni és mikor egyet rottyant le is vettem a gázról és szobahőmérsékletűre hűtöttem, majd bedugtam a hűtőbe és alaposan lehűtöttem. A dinnye másik feléből igyekeztem kiskanál segítségével csinos gömböcskéket kanyarítani levesbetétnek. Ezeket is behűtöttem. Tálalásnál a gömböcsgömbökre kanalaztam a levest. Igazán üdítő :D

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...